• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ 
همزمان با دهه كرامت احداث ایستگاه شماره ۶ آتش‌نشانی در مدت ۴ ماه
استانداردترین ایستگاه آتش نشانی بابل بر اساس استانداردهای امدادی روز ساخته شد

همزمان با دهه کرامت

احداث ایستگاه شماره ۶ آتش‌نشانی در مدت ۴ ماه

 

استانداردترین ایستگاه آتش نشانی بابل بر اساس استانداردهای امدادی روز ساخته شد

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری بابل، همزمان با دهه کرامت ششمین ایستگاه آتش نشانی بابل با حضور حجت الاسلام روحانی امام جمعه معزز بابل، فرماندار ، رئیس دادگستری، سید مجتبی حکیم  شهردار بابل ، فرامرز ابوالحسنی رئیس شورای اسلامی شهر،  اعضای شورا، فرماندهی نیروی انتظامی، معاونین و‌ مدیران‌ شهرداری افتتاح شد.

 

شهرداری خدمات بسیار زیادی به شهروندان ارائه می دهد که یکی از مهمترین وظایف آن تامین حفظ جان و‌ مال مردم است و در همین راستا احداث ایستگاه آتش نشانی در مکان مناسب و‌ حضور بموقع نیروهای امدادی در کوتاهترین زمان نقش مهمی را در کاهش خسارات جانی و مالی ایفا می کند.

 

 خدمت رسانی به موقع نیروی آتش نشانی بیش از هر چیز مستلزم وجود ایستگاه آتش نشانی در مکان مناسب می باشد که بتواند در اسرع وقت بدون مواجه شدن با موانع و‌ محدودیت شهری به محل حادثه برسد و اقدامات امدادرسانی را به انجام برساند.

 

سید مجتبی حکیم  شهردار بابل

همزمان با دهه کرامت ششمین ایستگاه آتش نشانی که نقطه اتصال خیابان شریعتی، بلوار جانبازان و بلوار ولیعصر (عج) بوده به منظور حضور به موقع نیروهای امدادی و کاهش اتلاف وقت افتتاح شد.

 

این ایستگاه به مساحت ۴۸۰ متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

در این ایستگاه تجهیزات کامل آتش نشانی مجهز گردیده و ساختمان آن از لحاظ مقاومت و‌ استحکام مطابق با استانداردهای روز می باشد.

 

اعتبار اولیه که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود مبلغی معادل سی میلیارد‌ ریال بوده که بعد از بررسی های بعمل آمده و‌ بکار گیری از دانش و توان نیروهای داخلی توانستیم این مبلغ را تا حدود ده میلیارد ریال کاهش دهیم.

 

از نکته قابل توجه در این ایستگاه می توان به ساخت این ایستگاه مطابق با سازه‌های امدادی اشاره نمود که از سطح استقامت و استحکام بالایی برخوردار می باشد.

توان عملیاتی این ایستگاه معادل دو‌تیم عملیاتی بوده که می توان با استقرار ۲ خودروی آتش نشانی، ۱۸ آتش نشان را در سه شیفت بکارگیری کرد.

 

از مهمترین ویژگی این پروژه، باید به اتمام زود هنگام آن اشاره کرد که مقرر بود در نوروز ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که علی رغم شرایط خاصی که در ایام کرونا و‌ تعطیلات نوروز وجود داشت موفق شدیم این پروژه را در چهار ماه به سرانجام برسانیم.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها