• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ 
نصب سنسورهای هوشمند در هفت تقاطع بابل جهت مدیریت در كاهش ترافیك شهربابل

نصب سنسورهاي هوشمند در هفت تقاطع بابل جهت مديريت در كاهش ترافيك

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري بابل، مهندس كبود از نصب سنسورهای (شناساگر) هوشمند و روان سازی ترافیک در هفت تقاطع شهر بابل با هدف تشخیص عبور وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی چهارراه های شهر خبر داد.

وي بيان داشت؛ این سنسورها (شناساگر)  به گونه‌ای طراحی شده اند که پس از افزایش تعداد خودروها پشت چراغ راهنمایی (قرمز) ، برای باز شدن مسیر به سبز شدن فرمان می‌دهد.

وی با تاکید بر نصب این سنسورها  در تقاطع های تعیین شده در نقاط مختلف شهر بابل، خاطرنشان کرد: سنسورگذاری تقاطع شهاب نیا توسط مجری طرح مذکور انجام شده، و بسترسازی در تقاطع امیرکبیر در دست اجراست که پیش بینی می شود تا پانزده روز آینده هوشمند سازي آن نيز به اتمام برسد.

وي افزود؛ عملکرد این سیستم به گونه ای طراحی و نصب شده که بر اساس داده های  نرم افزار، میزان بار ترافیکی در هر تقاطع  محاسبه می شود و در نتیجه شمارش عبور خودروها در ساعات خاص بار ترافیکی، زمان بندی توقف خودروها در پشت چراغ قرمز در چهارراه های شهر  را تغییر می دهد، به عنوان مثال اگر در یکی از تقاطع ها تعداد خودروها کاهش یافت زمان چراغ قرمز نیز کمتر خواهد شد.

وي ادامه داد؛ زمانی که تقاطعی هوشمند می‌شود  یعنی سنسورهای موجود در کف خیابان وضعیت ترافیک تقاطع را به دستگاه‌های کنترل کننده اطلاع می‌دهند تا چراغهای راهنمایی تغییر رنگ داده و ترافیک روانسازی گردد.

شایان ذکر است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در حال اجراست .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها