• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ 
شهردار بابل گفت: مشكلات محله های شهر بابل بررسی، پیگیری و رفع می شود.

شهردار بابل گفت: مشکلات محله های شهر بابل بررسی، پیگیری و رفع می شود.


به گزارش روابط عمومی شهرداری بابل کبود فیروزجایی شهردار بابل در نشست با اهالی محله فرهنگ شهر بابل در مسجد این محله که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بابل و معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد بیان کرد: شهرداری بابل مصمم است با حضور در محله های مختلف در شهر بابل ضمن آشنایی با مشکلات پیش روی شهروندان برای حل آن نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی اظهارداشت: اینکه خودمان تصمیم گرفتیم بدون دعوت از سوی شهروندان در محلات شهر بابل حضور یابیم نشان دهنده آن است که شهرداری در مدیریت جدید نسبت به حل مشکلات شهروندان بسیار مصمم است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد مشکلات مالی مانع خدمت رسانی شهرداری به شهروندان شود بلکه براساس اولویت های تعیین شده با شتاب خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: برای توسعه شهر بابل مکان های مختلف شهر برای ما یکی است اما همه ما باید مشکلات حاشیه شهرها و ورودی شهرها را مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: ما معتقدیم با وفاق و همدلی می توانیم به دستاوردهای بزرگی در زمینه خدمت رسانی به مردم بدست بیاوریم و در مسیری گام برداریم که مشکلات شهروندان در محله های مختلف مرتفع شود.

شهردار بابل اظهارداشت: بعد از اینکه در محلات حضور یافته و مشکلات را رصد کرده ایم بلافاصله کارگروه تشکیل می شود و براساس اولویت های محله اقدامات عملیاتی و اجرایی برای حل مشکلات اتخاذ می شود.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر طرح های خوبی در شهر بابل در حال انجام می باشد که ساماندهی ورودی شهر بابل در منطقه موزیرج یکی از این طرح های خوب است.

وی بیان کرد: همچنین برای ساماندهی ورودی شرق بابل از میدان کشوری تا میدان هادی نوروزی اعتبار قابل توجهی تخصیص یافته است که بعد از تعطیلات نوروزی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

کبود فیروزجایی در ادامه اظهارداشت: درآمد اصلی شهرداری از طریق عوارض است و دریافت آن نیز قانونی و تعریف شده است که از سوی شهرداری ها وضع نشده است.

وی محله فرهنگ شهر بابل را یکی از محلات خوب و تاثیرگذار شهر دانست و گفت: شهروندان ساکن در این محله بدانند که ما برای حل مشکلات آنان در این مکان حضور یافته ایم و در آینده نزدیک آنان شاهد خواهند بود که اقدامات ارزشمندی بنا به اولویت های محله انجام خواهد شد.

در ادامه رییس شورای شهر بابل نیز در این نشست گفت: متاسفانه شهرداری ها از درآمد ملی و نفت اعتباری را دریافت نمی کنند و درآمد آنان از طریق عوارض است که از سوی شهروندان پرداخت می شود و برای خود آنان نیز هزینه می شود.

رجب ملایی رییسی گفت:  برخی از محلات در بابل وجود دارند که به تنهایی یک پنجم جمعیت شهری را در خود جای دادند اما کوچک ترین استاندارد سازی در آن صورت نگرفته است.

وی اظهارداشت: موزیرج با جمعیت 50 هزار نفری خود از ابتدایی ترین امکانات شهری نیز محروم است اما این در صورتی است که در کشورهای پیشرفته محلات با تمام امکانات شکل می گیرد و شهرداری برای حفظ وضع موجود تلاش می کند.

وی افزود: شهر بابل 250 هزار نفر جمعیت را در سه هزار و 200 هکتار وسعت شهری در خود جای داده است و در سال گذشته شهرداری بابل 810 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

وی بیان کرد: با این درآمد به طور تقریبی سه میلیون و 250 هزار ریال سرانه درآمدی یک شهروند بابلی است که بخش قابل توجهی از آن فقط صرف جمع آوری و دفع زباله می شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی همه باید تلاش کنیم تا با سیاست های درست ضمن اینکه برای جذب سرمایه گذار تلاش می کنیم از دوباره کاری در شهرداری بپرهیزیم که این امر مشکلات مالی را بر دوش شهروندان قرار می دهد.

در این نشست فرج الله هاشم پور نماینده محله فرهنگ شهر بابل ضمن ابراز خرسندی از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل در این محله بیان کرد: این محله با جمعیت حدود سه هزار نفری که بیش از 95 درصد از ساکنین آن فرهنگی هستند با مشکلاتی همچون کمبود فضای سبز، مناسب نبودن روکش آسفالت، عدم روشنایی داخل فضای سبز، عدم ترمیم کانال ها و نبود پل هوایی عابر پیاده در ورودی فرهنگ شهر و همچنین مناسب سازی پیاده روها رنج می برد که امیدواریم مسئولان شهری بابل برای حل این مشکلات اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است شهردار بابل در پاسخ به این نماینده بیان کرد: به طور قطع شهرداری براساس اولویت مشکلات را مرتفع خواهد کرد و بعد از رفع آن به شهروندان گزارش خواهیم داد.

شهرستان بابل 530 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 250 هزار نفر ساکن شهر بابل هستند.




 

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها