• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۲۳ 
آیین معارفه شهردار بابل برگزار شد.

آیین معارفه شهردار بابل برگزار شد .

مهندس کبود فیروزجایی به عنوان چهل و چهارمین شهردار شهر بهار نارنج سکاندار شهرداری بابل شد.

آیین معارفه شهردار بابل با حضور مهندس نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران، مهندس رازجویان مدیرکل دفتر استاندار، رییس شورای اسلامی شهرستان بابل، اعضای شورای شهر بابل، مدیران و مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات شورای شهر بابل برگزار شد.


رییس شورای اسلامی شهرستان بابل: مطلع بودن به قانون شهرداری حسن یک شهردار موفق دانست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بابل، مرمر فیروزپور رییس شورای اسلامی شهرستان بابل در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم شوراها انتخاب شهردار است، گفت: هیچ عضو شورایی دوست ندارد مدیر ضعیف انتخاب کند و هیچ مدیری هم خدای ناکرده نمی‌خواهد با قصد و غرض بد فعالیت کند.

وی افزود:  شهر، شورا، شهرداری و مردم سه عامل پیشرفت  شهرمی باشند.

فیروزپور تجربه، تخصص و شناخت درست از شهر و ظرفیت های آن و مطلع بودن به قانون شهرداری را حسن یک شهردار موفق دانست و افزود: شورای شهر بابل در انتخاب شهردار وقت زیادی گذاشت و سعی کرد شهرداری را انتخاب کند که مدیری شایسته باشد و مردم از خدماتش راضی باشند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل یادآور شد: ما نگاهی غیر از خدمات به مردم نداشته و نخواهیم داشت و امیدوارم مهندس کبود در پایان چهار سال فعالیتش کارنامه ای قابل قبول ارائه کند.


مهندس کبود فیروزجایی شهردار بابل: از تک تک بابلی ها می خواهم در تقویت همبستگی بابل تلاش و از ورود بی جای طایفه گری جلوگیری کنند.

شهردار بابل نیز در این مراسم گفت: امروزه شهرهای کشورهای در حال توسعه دارای دغدعه های نسبتا مشترکی هستند که توسعه شهری، بحران شهری شدن، تغییرات پر شتاب فرهنگ ها، سبک زندگی، ورود چالش های اجتماعی، بحران تولید و شرایط اقتصادی شهرها، مهاجرت، افزایش فقر و افزایش روزافزون نگرانی های زیست محیطی و تغییرات اقلیم از مهمترین واقعیت های مهم شهری در شهرهای در حال تحول می باشد که همه موارد ذکر شده به دولت ها و شهروندان مرتبط می باشد.

مهندس کبود فیروزجایی افزود: وقتی آهنگ رشد و توسعه اقتصادی کشور کند می شود و از طرف دیگر وقتی شهروندان در زندگی روزمره دچار چالش می شوند، مدیریت شهری در شهر ها به عنوان اصلی ترین نهاد، تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری اولین نهادی است که درگیر مسائل شهروندان است و  زندگی و رسیدگی به امور آنان از وظایف شهرداری است و این مسئولیت خطیری است.

شهردار بابل با استقبال از نظرات و پیشنهادات متخصصین و شهروندان در خصوص مسائل شهری و بهبود وضعیت شهر بابل، گفت: بابل به عنوان وجه مشترک همه ما بابلی ها است و مانند عمود خیمه و نخ تسبیح، همه شهروندان را در کنار هم قرار داده است لذا آماده تبادل نظر با همه شهروندان هستم و این اتفاق را یک فرصت می دانم و اما اگر صدای مردم را نشنوم دچار یک تهدید جدی می شوم.

وی در ادامه افزود: بابل در همه عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و هنری ظرفیت بزرگ شدن را دارد و موفقیت های مستمر فرزندان این شهر در آزمون های کنکور، مسابقات ورزشی، عرصه های علمی و پزشکی و  عرصه های مهم فرهنگی نشان می دهد که بابل در کنار همه مزیت ها دارای یک غنای ژنتیکی است که اگر نتوانیم محیط زندگی شایسته ای برای آن فراهم کنیم شاهد کوچ این ظرفیت ها و غنای شهر بابل خواهیم بود.

مهندس کبود فیروزجایی با بیان اینکه توجه به کیفیت بابل نه یک ماموریت بلکه یک ضرورت و رسالت تاریخی است که بر شانه همه خدمتگزاران قرار داده شد، گفت: شهرداری در خط مقدم این خدمتگزاری قرار دارد به همین دلیل به همکاری و حمایت نمایندگان، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان انتظامی و متولیان امنیت، دستگاه قضایی، مدیران استانی و مدیران شهری نیاز دارد تا به وظیفه خود برای ارتقای کیفیت بابل عمل نماید.

شهردار بابل سپس با اشاره به شرایط و مزیت های اجتماعی محلات و مناطق بابل، گفت: از تک تک بابلی ها می خواهم در تقویت همبستگی بابل تلاش و از ورود بی جای طایفه گری جلوگیری کنند. هر قدمی که در بابل گرفته شود برای همه بابلی ها خواهد بود و اکنون که به عنوان یک خدمتگزار مردم در شهرداری بابل فعالیت می کنم، عمده اولویت ها را بر اصولی چون ایجاد تعادل در توزیع خدمات عمومی، بهبود کیفیت زندگی و محیط زیست شهری، بالا بردن توان رقابتی شهر با دیگر شهرها، ایجاد فرصت های جدید منطقه ایی در شهر، ارتقای کیفیت بصری و زیبایی شهر، توسعه صنعت گردشگری و تاریخی استوار خواهم کرد.

مهندس کبود سازماندهی خدمت گزاری مبتنی بر فناوری روز، تعامل حداکثری با همه نقش آفرینان مدیریت شهری بابل، ایجاد منابع درآمد پایدار، استفاده حداکثری از اسناد بالا دستی، توسعه متوازن و پایدار، توزیع عادلانه امکانات و تاسیسات و خدمات شهری، تدوین سند چشم انداز بابل را ابزار شناخته شده  و ریل گذاری توسعه شهر بابل دانست.

وی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه مازندران یک استان نیست بلکه یک استان شهر است.  فاصله شهرها بسیار کم و مردم هم به راحتی از یک شهر به شهر دیگر مهاجرت می کنند و واقعیت این است که نه از روی قانون و نه حکمی می توانیم از سکونت مردم در بابل جلوگیری نماییم و این یعنی بزرگ تر شدن بابل و افزایش هزینه های شهرداری برای شهر بابل.

شهردار بابل در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: حال بابل خوب نیست. مشکل شهر ما هم با یک یا ده میلیارد حل نخواهد شد. شهر ما نیاز به درآمد پایدار دارد و این امر با محوریت استقرار خدمات، تولید و بالا بردن توان رقابتی شهر با دیگر شهرها محقق می شود و نیز در زمانی که بانک به سپرده ای درصد بالایی سود می دهد، باید به گونه ای ریل گذاری کنیم که سرمایه گذار به سود و امنیت سرمایه گذاری خود اطمینان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه با محوریت سرمایه گذاری به عنوان مبلمان واحد شهری شناخته شود، خاطرنشان کرد:  پیشنهاد من این است، تا یکی از معیارهای ارزیابی شهر در قسمت های مختلف شهر براساس موفقیت آنها در تدوین طرح های سرمایه گذاری در شهر شناخته شود.

کبود فیروزجایی ادامه داد: تا چند دهه پیش در کل شمال کشور چند شهر معدود به عنوان شهرهای توانمند در حوزه سرمایه گذاری شناخته می شدند اما امروز همه شهرها خود را به ابزار مدرن علمی برای جذب سرمایه گذار تجهیز کردند و موفقیت هایی هم داشتند که غیر قابل انکار است و هم زمان شانه به شانه بابل قدم برمی دارند و هیچ هم بعید نیست از بابل عبور کنند.

شهردار بابل اضافه کرد: ما هم باید با نسخه ی به روز و کاملا علمی در این زمینه اقدام کنیم و با فراهم نمودن الزامات، پیشنهادها در جذب حداکثری سرمایه گذار استفاده کنیم . سرمایه گذاری در توانمندی شهر، فرهنگ، منابع عالی، درآمد و حتی در ورزش به خصوص ورزش فوتبال غیر قابل انکار است بنابراین اگر بتوانیم در حوزه جذب سرمایه گذار شرایط حجم ورودی درآمد را تغییر دهیم درآمد شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و انجام تکالیف قانونی در حوزه محیط زیست افزایش خواهد یافت لذا می توانیم طبق برنامه، سند چشم انداز اقدامات خود را پیش ببریم.

کبود فیروزجایی ادامه داد: باور من این است که شهرداری بابل برای توسعه شهر آن گونه که مایه افتخار شهر باشد،  نیاز به آرامش، مردم مهربان و سعه­ی صدر خدمتگزاران شهری دارد. بی شک بابل هنوز هم بابل و متعلق به صاحبان بابلی است.

وی گفت: شهرداری بی شک فرصتی مغتنم برای آغاز راه پر فراز و نشیب توسعه است البته با اعتماد اعضای شورا به بنده برای واگذاری مسئولیت سنگین و خطیر و همکاری و همراهی مدیران، کارکنان متعهد و متخصص شهرداری و سازمان های شهری که از آنها به عنوان خانواده بزرگ شهری و پشتوانه عظیم فردا نام خواهیم برد.

شهردار بابل در پایان متذکر شد: بی تردید هدف من و همکارانم در شهرداری بابل توسعه با محوریت پایدار و متوازن خواهد بود. تلاش ما برای داشتن شهری که شایسته بهترین جایگاه در شمال کشور می باشد و تحقق این اهداف جز با رضایتمندی، مشارکت همه مردم  و حضور متخصصین امکان پذیر نخواهد بود.


مهندس نبیان معاون عمرانی استاندار:  باید تلاش شود تا بابل به افق و چشم اندازی که برایش ترسیم شده، برسد.

معاون عمرانی استاندار در مراسم انتخاب چهل و چهارمین شهردار بابل با بیان اینکه خدمت رسانی در شهرداری متعلق به یک گروه خاص نیست بلکه برای همه مردم است، گفت: تلاش در شهرداری با نظارت اعضای شورای شهر می تواند یک اتفاق مهمی را به وجود آورد لذا بنده از اعضای شهر بابل تقدیر می کنم که در یک هماهنگی، همدلی، هم افزایی به این تصمیم رسیدند.

مهندس نبیان افزود: کمبودها و کاستی هایی که در شهر بابل وجود دارد، کم نیست و همه باید تلاش کنند تا این شهر به آن افق و چشم اندازی که برایش ترسیم شده، برسد.

وی متذکر شد:  هر جایی که تعامل صورت پذیرد، برنده آن اتفاق کسی جز مردم نیستند لذا باید برای رضایت مردم تلاش کنیم چون همه ما به مردم بدهکار هستیم  و فرق نمی کند در چه منصب و جایگاهی قرار داریم .

معاون عمرانی استاندار بحث کمپوست و شیرابه را از دغدغه های مسئولین و مردم بابل ذکر کرد و گفت: این پروژه انشااله با تلاش و پیگیری نمایندگان، استاندار و مسئولین شهری بابل به انجام برسد. وی گفت: منابع مالی پروژه تامین شد و کارهای انتهایی در حال انجام است و امید است ظرف حداکثر یک ماه آینده با تلاشی که شهردار ما خواهد کرد، تصفیه خانه شیرابه و کمپوست این منطقه به بهره برداری برسد.

نبیان در ادامه در خصوص تفکیک زباله از مبدا که چند روز آینده در بابل اجرایی خواهد شد نیز اظهار داشت: فرهنگ سازی این کار باید با کمک آموزش و پرورش، مدیران اجرایی دستگاه های شهرستانی، اعضای شورا و فرماندار انجام شود.

وی آغاز تفکیک زباله از واحد های مسکونی را گام اولیه این طرح مهم دانست وگفت:  براساس آمار و ارقام اگر تفکیک از واحد مسکونی شروع شود حدود 30 درصد از زباله ما کاهش پیدا می کند.

نبیان افزود: در استان روزانه چیزی حدود 2700 تا 3 هزار تن روزانه زباله تولید می شود و این عدد در زمان ورود مسافر 5/2 تا 3 برابر می شود.


ولی زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه بابل: شهرداری جای رفتارهای حزبی و گروهی نیست.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز با اشاره به توان علمی و تجربه مهندس کبود، گفت: حمایت و همدلی مدیریت شهری قطعا می تواند زمینه ساز رشد و توسعه شهر بزرگ بابل باشد.

مهندس ولی زاده افزود: شهرداری، شورا و مردم سه محور هستند و اگر این سه محور به موازات یکدیگر حرکت کنند شاهد توسعه همگن شهر خواهیم بود.

وی گفت: بردباری و صبوری شرط اصلی یک کار تیمی و جمعی است و شورای شهر در این مدت محدود ثابت کرد نگاهش خدمت رسانی به مردم است.

ولی زاده یادآور شد:  شهرداری جای رفتارهای حزبی و گروهی نیست. شهردار بابل با ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه گزار باید چهره خسته شهر بابل را بهبود بخشد و از دیپلماسی و ظرفیت های شهر استفاده کند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل ادامه داد: ما باید در صدد ارتقای کیفیت و شاخص های شهر باشیم و در این راستا منافع ملی و تدبیر و عقلانیت را به عنوان محور اصلی در نظر بگیریم تا شاهد رشد و توسعه حوزه شهری شهرستان بابل باشیم.


مهندس ملایی رییس شورای شهر بابل: مهندس کبود با توجه به تحصیلات مرتبط و با توجه به اینکه فردی اخلاق مدار می باشد،  می تواند در شهرداری بابل تاثیرگذار باشد.

رییس شورای شهر بابل هم به عنوان دیگر سخنران مراسم در خصوص روند انتخاب شهردار یادآور شد: شورای شهر بابل چند تن از افراد با تجربه و متخصص را به عنوان کاندیداهای شهرداری بابل برگزید و پس از بررسی و جمع بندی سرانجام به مهندس کبود رأی عتماد داد.

مهندس ملایی افزود: تخصص و بومی بودن یکی از خواسته های مهم شورا در انتخاب شهردار بود و مهندس کبود با توجه به تحصیلات مرتبط، تجربه و سابقه فعالیت عمرانی و با توجه به اینکه فردی اخلاق مدار و با تعامل می باشد، می تواند در شهرداری بابل تاثیرگذار باشد و با تلاش و سختکوشی و با استفاده از ظرفیت های شهر بابل می تواند شهرداری را به خوبی مدیریت کند.

وی یادآور شد: برای اینکه شهری توسعه یافته داشته باشیم همه مدیران شهری باید متحد و همراه شویم و اگر غیر از این باشد با انبوه مشکلاتی که در سطح شهر وجود دارد راه به جایی نخواهیم برد.

ملایی دوری از سیاسی بازی و تمرکز بر حل مسایل شهری و حمایت از شهردار منتخب نه ایجاد تقابل را نیاز امروز بابل ذکر کرد و گفت: پروژه های بزرگ واثرگذار چون کمربندی شرقی دوم، زیرگذرها و ورودی‌های شهر، جذب سرمایه گزار و محلات بابل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


امامعلی حبیبی قهرمان سابق کشتی شهرستان بابل: برای داشتن شهری توسعه یافته یک قهرمان ملی می خواهیم.

امامعلی حبیبی قهرمان ملی شهرستان بابل نیز در مراسم معارفه شهردار بابل اظهار داشت: هرکسی که در زندگی خودش خدمات ملی انجام دهد،  قهرمان است.

حسین نوشیروانی همیشه زنده است چون هر جا سخن از خدمات می آید نام نوشیروانی به میان می آید.

وی گفت: بابل نسبت به شهرهای همجوار یک شهر عقب افتاده است و برای داشتن شهری توسعه یافته یک قهرمان ملی می خواهیم، کسی که  بتواند برای شهر کاری انجام دهد.

در پایان مراسم مهندس کبود فیروزجایی به عنوان شهردار جدید معرفی و حکم شهردار به وی اهدا شد.






امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها