• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ 
استقبال بی نظیـر مردم بابل از هفتمین جشنـواره ملی بهـارنارنج

استقبال بی نظیـر مردم بابل از هفتمین جشنـواره ملی بهـارنارنج


به گزارش روابط عمومی شهرداری بابل هفتمین جشنواره ملی بهارنارنج در کنار تالاب گل نیلوفر یکی از بزرگ ترین تالاب های درون شهری استان مازندران برگزار شد. حضور پرشور مردم بابل و تعدادی از بابلی های ساکن دیگر شهرها و بابلی های مقیم خارج از کشور حکایتی از عشق مردم به شهری دارد که فضایش عطرآگین به بوی بهار نارنج است و این عطر دل انگیز قرار است روزی به همه مردم کشور هدیه داده شود. اما این حضور انبوه در ساعات اولیه در محل برگزاری جشنواره علاوه برعشق به زادگاه و اهمیت جشنواره، در درونش پیامی هم به همراه داشت اینکه خلاء چنین مراسم و جشنواره ها و نیز نیاز به توسعه مراکز تفریحی و گردشگری در این شهر 220 هزار نفری به شدت احساس می شود و ضرورت دارد مسئولین و متولیان شهر به این بخش از قضیه نگاه جدی و عمیق تری داشته باشند. مردم بابل در جشنواره با حمایت یکپارچه از شهردار و بیان احساسات قلبی شان نکته ای مهمی را یادآور شدند که بابل امروز یادگاری از بارفروش پرفروغ دیروز است که در سال های نه چندان دور به عنوان نگین شهرهای شمالی می درخشید و برای تکرار درخشش اش، باید از پیله عقب ماندگی مزمن به در آید و اوجی دوباره گیرد و این امر مطمئنا با جسارت مثال زدنی سردار بیژنی و همراهی و همدلی مردم و مسئولین این شهر دور از ذهن نخواهد بود.

لحظات ابتدایی مراسم با نمایش کلیپی از زیبایی های شهر بابل به خصوص تالاب زیبای گل نیلوفر یکی از ظرفیت های گردشگری این شهر آغاز شد و طی آن برنامه های گوناگونی به اجرا درآمد.

برنامه با سخنرانی مهندس بیژنی ادامه یافت. وعده اجرای تعدادی از طرح های مهم و در خور مردم بابل در یک ماه تا 45 روز آینده  از سوی شهردار بابل، نوید اتفاقات خوب در این شهر داد .

 شهردار بابل بیان کرد: در طول 18 ماهه خدمتم، تلاشم این بود تا به صورت شبانه روزی و صادقانه به مردم بابل خدمت کنم.

حسین بیژنی در هفتمین جشنواره  ملی بهار نارنج گفت: دست مردم بابل را به واسطه مهربانی، صمیمیت و توقع کم شان می بوسم  و امیدوارم اسم بابل مانند سال های پر فروغ گذشته اش  همیشه بدرخشد.

وی افزود:  شهر بابل ظرفیت بسیار بزرگی دارد و این ظرفیت باید در خدمت مردم بابل قرار گیرد.

شهردار بابل اضافه کرد: بابل خدمتگزاران خوب و خیران نیک اندیشی زیادی دارد و به واسطه مردمش یک شهر نامحدود تلقی می شود .

بیژنی با اشاره به اینکه بابل از نظر علمی، رفتاری، اخلاقی و اجتماعی و  به خصوص از نظر سترگی و بزرگی شهدایش ماندنی است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از بابلی های ساکن خارج از شهر و حتی برخی بابلی های مقیم خارج از کشور به واسطه عشق قلبی به شهرشان در این جشنواره شرکت کردند که از حضور همه اینها تشکر می کنم.

شهردار بابل راه اندازی مجتمع تفریحی گل نیلوفر تالاب حیدر کلا را نتیجه همکاری و حمایت مردم بابل از مجموعه شهرداری ذکر کرد و گفت: این مجموعه دارای پتانسیلی بالایی است که مسئولین شهر تلاش کردند تا با در اختیار گرفتن آن خدمات گردشگری به مردم ارائه دهند ولی این امر محقق نشد لیکن بعد از 8 ماه پیگیری های شبانه روزی و با کمک تعدادی از اعضای شورا، مردم و هیئت امنای این منطقه خوشبختانه این امر محقق شد و مردم این منطقه با خلوص قلبی این آببندان را به مردم شهربابل، استان مازندران و مردم ایران تقدیم کردند و این  محبت مردم، وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

بیژنی افزود: ما در انجام این پروژه مورد تهمت بسیار قرار گرفتیم و توسط برخی مسئولین شماتت شدیم ولی این کار را ادامه دادیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همکارانش در واحدهای مختلف شهرداری بیان کرد: همکارانم در شهرداری از کارگر تا مهندس در گرم ترین روزهای سال و در سخت ترین شرایط با همکاری NGO ها و مدافعان محیط زیست شرایط را فراهم کردند و بیش از 200 کامیون نخاله از این تالاب خارج شد ، تصفیه خانه سنتی با فیلتر خاکی ایجاد و سطح آببندان به صورت موقت زیرسازی شد و تجهیزات اولیه و امکانات اولیه مهیا شد به طوری که لطمه ای به تالاب وارد نگردد.

بیژنی افزود: این تالاب با بهترین طرح و شرایط با کمک سرمایه گذاران خارجی و داخلی که اعلام آمادگی کردند ، تکمیل و به مردم بابل تقدیم خواهد شد.

شهردار بابل حمایت مردم بابل را قوت قلبی برای شهرداری در انجام طرح هایش برشمرد و گفت: خدا را شکر می کنم که آخر خدمتم را در شهر زادگاهم جهت خدمت به مردم شهرم حضور یافتم، شهری که در آن به دنیا آمدم و رشد کردم.

وی کوتاهی تعدادی از مسئولین در خدمت به مردم بابل را در طول سالیان قبل خیانت به مردم این شهر ذکر کرد.

بیژنی از آماده شدن 15 طرح توسعه در طول یک ماه تا 45 روز آتی خبر داد و اظهار داشت: اولین پیست دوچرخه سواری در پارک شهید شکری، کمپ مسافرین با امکانات کامل در پارک شهید شکری و تالاب گل نیلوفر، تکمیل سرای محبت، ایجاد اتاق مادر و کودک در آرامستان گله محله جهت کاهش فشار روحی کودکان در موقع عزاداری والدین ، احداث سرویس بهداشتی با بهترین امکانات در نقاط مختلف شهر، اجرای 10 طرح ترافیکی اساسی جزو این طرح ها می باشد.

شهردار بابل از خرید خودروی ثبت تخلفات ترافیکی جهت ساماندهی ترافیک و برخورد با متخلفان با هزینه 200 میلیون تومان خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در استان های شمالی کشور در شهر بابل صورت پذیرفت.

بیژنی همچنین از حمایت طرح پسماند بابل توسط وزارت کشور و کمک 30 میلیارد ریالی این وزارت به شهرداری بابل خبر داد.

وی با تقدیر از همه کسانی که وی را در طول خدمت همراهی کردند، بیان کرد: همه کسانی که در طول این مدت با بنده و مجموعه شهرداری همگام بودند و یا حتی پیشقدم از من حرکت کردند قابل قدردانی هستند نه کسانی که هنوز بعد از 5 ماه از سال برنامه های فرهنگی را ابلاغ نکردند.

بیژنی در پایان در جواب به احساسات انبوه جمعیتی که با پلاکارد « می خواهیم بمانی، شهردار تنها نیست» گفت: مردم بابل با تمام وجود دوست تان دارم و خدمتگزار شما  هستم وخواهم بود.

حاشیه مراسم هفتمین جشنواره ملی بهار نارنج

هنگام سخنرانی مهندس بیژنی شهردار بابل جمعیت کثیری از مردم با در دست گرفتن پلاکارد و فریاد نام بیژنی حمایت همه جانبه خود را از شهردار بابل اعلام داشتند  و شهردار بابل نیز به احساسات مردم پاسخ گفت.

اجرای حجت اشرف زاده و عماد طالب زاده از خوانندگان مطرح کشور، اجرای موسیقی سنتی توسط استاد اسحاقی با نوازندگی برادران محمدی از گروه کایر، پخش کلیپی از سوابق هنری داود رشیدی هنرمند ارزنده کشور، شعرخوانی سهیل محمودی در خصوص مقام امام رضا (ع) بخشی از برنامه های شاد و مفرح این جشنواره بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. 

اهدای لوح و تندیس جشنواره بهار نارنج به خانواده مرحوم داود رشیدی و اسرافیل شیرچی خوشنویس بنام بابلی و نیز اهدای هدیه ای از سوی این استاد خوشنویسی به شهردار بابل به پاس تلاش های 18 ماه وی در ارائه خدمات به مردم بابل یکی از اقدامات جالب هفتمین جشنواره ملی بهار نارنج بود.

 در این مراسم از نمایندگان اهالی حمزه کلا، حیدر کلا و حاجی کلا به خاطر توافق و همکاری با شهرداری در تبدیل آببندان گل نیلوفر به مجموعه تفریحی و گردشگری و محیط بان نمونه کشور یاسر زرین کمر نیز تقدیر شد.







امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها